سکوبندی آزمایشگاهی

انواع سکوبندی آزمایشگاهی

تجهیزات آزمایشگاهی مجموعه ای از ابزار و وسایل آزمایشگاهی هستند که استفاده از آنها برای دانشجویان رشته های علوم پایه، محققین و دانشمندان آزمایشگاه ضروری است. خرید تجهیزات آزمایشگاهی باید از تامین کنندگان معتبر انجام شود تا بتوان در خصوص کیفیت آن اطمینان داشت. تجهیزات آزمایشگاهی باتوجه به نوع هر آزمایشگاه متفاوت است.

سکو یک طرفه آزمایشگاهی

از جمله پرکاربردترین انواع سکوبندی های آزمایشگاهی، سکوبندی یک طرفه آزمایشگاه است. سکو های یک طرفه با نصب بر کنار دیوار، امکان استفاده یکطرفه را برای کارمندان فراهم می کند.سکو های یک طرفه دارای ابعاد و اندازه های متفاوتی هستند، که بسته به نیاز و نوع کارکرد قابل سفارش می باشند.
کابینت های یک طرفه آزمایشگاهی که دارای صفحه ی یک تکه ای از جنس سنگ گرانیت، استیل، اپوکسی رزین، سرامیک ضد اسید و فرمیکا (HPL) می باشد، از قابلیت نصب سینک، انواع شیرآلات آزمایشگاهی، پریز برق و… نیز برخوردار است.

سکوبندی دو طرفه آزمایشگاه (جزیره)

میزهای دو طرفه آزمایشگاهی که به آن ها جزیره نیز می گویند، از دیگر انواع سکوبندی آزمایشگاهی هستند ، که با نصب در وسط محیط آزمایشگاه امکان استفاده دو طرفه را برای کارمندان آزمایشگاه فراهم می کنند.
براساس استاندارهای جهانی آزمایشگاهی این سکو ها باید ارتفاعی به اندازه 85 الی 90 سانتی متر و عرضی به اندازه 120 الی 160 سانتی متر داشته باشند. این سکوها قابلیت نصب شلف و سینک را نیز دارند.

کابینت های آزمایشگاهی

نصب و جایگذاری کابینت های آزمایشگاهی در سکوبندی آزمایشگاهی اهمیت ویژه ای دارد .نصب کابینت های آزمایشگاهی امکان چیدمان دلخواه و دسترسی راحت در آزمایشگاه را به کاربر می دهد .ازین رو براساس نوع کاربری آن ها را به دو شکل طراحی و نصب می کنند.
  • کابینت های زمینی آزمایشگاه

 این کابینت ها با قابلیت تنظیم ارتفاع از سطح زمین به عنوان میز کار پرسنل آزمایشگاه استفاده می شوند. این کابینت ها می توانند دارای پایه ثابت یا معلق باشند .
کابینت های پایه ثابت بدنه و اسکلتشان در مواردی که تکیه گاهی همچون دیوار وجود داشته باشد، به وسیله پیچ هایی به دیوار متصل می شوند تا از حرکت و جابه جایی آن ها جلوگیری شود.
اما کابینت های چرخ دار یا معلق قابلیت جابه جایی دارند کما اینکه پایه آنها باید دارای چرخ ضامن دار باشد تا از حرکت ناخواسته بتوان  جلوگیری کرد .
  • کابینت های دیواری آزمایشگاه

این کابینت ها در بخش بالایی متصل به دیوار نصب می شوند .از کابینت های دیواری برای نگهداری مواد سبک و بی خطر در آزمایشگاه استفاده می شود .
کابینت های دیواری عموما بالای سطح میز کار قرار می گیرند ، این کابینت ها  می توانند دارای لامپ هایی باشند که روشنایی لازم برای کار کردن را روی  سطح میز کار را تامین کنند . کابینت های دیواری اگر درب های شیشه ای داشته باشند بدون نیاز به باز کردن درب آن ها می توان محتویات موجودشان را تشخیص داد .
اما داشتن درب شیشه ای نیازمند قاب های ضد زلزله است، تا در هنگام بروز حوادث ایمنی آزمایشگاه تهدید نشود.
در طراحی کابینت های دیواری باید به این نکته توجه کرد، که همواره باید عمق کابینت های دیواری از عمق کابینت های زمینی باید کمتر باشد .
براساس استاندارد های  بین المللی ، درب کابینت ها نیز باید  عقب تر از نقطه شروع سطح میز کار قرار داشته باشد تا منع از برخورد سر پرسنل حین کار  با کابینت شود .

صفحه رویه آزمایشگاه

جزء جدایی ناپذیر سکوبندی آزمایشگاه ها صفحه رویه های بدون درز و یکپارچه هستند . این صفحه ها در برابر مواد شیمیایی مختلف مقاومت های گوناگونی نیز دارند بنابراین مقاومت آن ها در برابر مواد شیمیایی گوناگون فاکتور اصلی انتخاب جنس آن ها است .

شیرآلات آزمایشگاهی

  • شیرآلات آزمایشگاهی بر روی سینک ها و میزهای کار نصب می شوند.
  • شیرآلات آزمایشگاهی دارای انواع شیرهای آب، شیرهای گاز، شیرهای هوا و شیرهای وکیوم هستند .
  • شیرآلات آزمایشگاهی باید مقاومت بالا و خاصیت ضد  خورندگی باشند تا در برابر مواد شیمیایی مقاومت کنند .
  • استفاده و کاربری شیرآلات براساس نوع آزمایشگاه تهیه و جایگذاری میشود .
 

سیستم تهویه و هود های آزمایشگاهی

استفاده از مواد شیمیایی سمی خطرناک و اغلب خورنده در آزمایشگاه ها نیازمند سیستم تهویه مناسب می باشد که این سیستم های تهویه آزمایشگاهی هود نام دارند .هود ها و هواکش ها نیاز اساسی هر آزمایشگاه هستند که سلامت پرسنل را تضمین میکنند .
 

تفاوت اصلی سکوبندی آزمایشگاهی و سکوبندی میکروبیولوژیکی

یکی از دلایل تفاوت سكوبندی آزمايشگاهی و ميكروبيولوژی ،نیاز به استریلازیسیون است .
آزمایشگاه هایی که به فضای استریل نیاز دارند ، در اتاق های تمیز لازم است از کف پوش و دیوار پوش هایی استفاده کنند که صاف و بدون درز باشند تا به راحتی بتوان آنها را تمیز کرد.
اما در آزمایشگاه های شیمیایی مقاومت کف پوش ها نسبت به مواد شیمیایی اهمیت دارد.
دربخش تعبیه سینک ها در سکوبندی نیز سینک های پلیمری ضد اسید بیشتر در آزمایشگاه های شیمی مورد استفاده قرار می گیرد، این در حالی است که سینک های استیل به علت این که راحت تر ضد عفونی می شوند ، در سکوبندی آزمایشگاه های بیمارستانی و پزشکی استفاده می شوند .
هود های مورد استفاده در سکوبندی آزمایشگاه های میکروبیولوژی هود لامینار یا هود میکروبی هستند . هود لامینار از لحاظ عملکرد و ساختار با هود های شیمیایی تفاوت دارند چرا که آزمایشگاه های میکرو بیولوژی  با میکروارگانیسم ها و مواد آلوده در ارتباط هستند و هود های لامینار از نفوذ این میکروب ها جلوگیری می کنند .
هود هایی با بدنه ی  فولادی و  پوشش الکترواستاتیکی که در برابر آسیب مواد شیمیایی و خوردگی مقاوم هستند برای استفاده آزمایشگاه های شیمیایی کاربرد دارند . سطح کار داخلی این  هود ها به گونه ای ساخته و طراحی شده  که در برابر حرارت و مواد خورنده آسیب نبیند و مقاوم باشند .
سکوبندی آزمایشگاه ها بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد ،که بهتر است در ساخت و طراحی آن ها از مشاوران متخصصان کمک بگیرید. تیم مشاوران پویش شیمی آماده کمک رسانی و مشاوره تخصصی در زمینه راه اندازی انواع آزمایشگاه ها براساس استانداردهای بین المللی می باشد .
 
اشتراک گذاری:
    

ظرافت در تولید

فرایند تولید در شرکت مروارید طب پارسیان با ظرافت بالا توسط متخصصان این صنعت انجام می گیرد.

استحکام محصولات

استحکام بالای محصولات شرکت مروارید طب پارسیان برگرفته از مواد مصرفی مرغوب و رعایت استانداردهای بین المللی می باشد

گارانتی محصولات

تمام محصولات شرکت مروارید طب پارسیان دارای ضمانت نامه و گارنتی معتبر می باشد.

باپشتوانه یک دهه تجربه و سابقه تولید در زمینه طراحی ساخت قطعات تجهیزات پزشکی استیل بیمارستانی و لوازم جانبی آزمایشگاهی مربوط به کیلینیک ها و بیمارستان ها ؛ با بهره گیری از بهترین نیرو ها و مجهز ترین ماشین آلات و دستگاه ها توانسته نقش موثری در بازار تجهیزات پزشکی داشته باشد .مشاوره، طراحی، ساخت و تولید قطعات و تجهیزات پزشکی بیمارستانی و لوازم جانبی آزمایشگاهی-تحقیقاتی مربوط به کلینیک ها و بیمارستانها و نیز هودهای شیمیایی، میکروبیولوژی، لامین ایر، هود اتمیک، تخت کالبد شکافی، شیرآلات و سکوبندی آزمایشگاهی

امروز 259

دیروز 308

هفته 2350

ماه 8631

کل 522756

  • آدرس کارخانه: شهرک صنعتی، چهاردانگه، خ ۱۷/۵ ،نبش بلوار صنایع، پلاک ۳۴
  • تلفن دفتر فروش: 02155272854
  • تلفن کارخانه: 02155270971
  • شماره موبایل: 09124208794
  • تلفکس کارخانه : 02155280982

 مروارید طب پارسیان کلیه حقوق این سایت برای مروارید طب پارسیان محفوظ است. © 2019 مروارید طب پارسیان

بالا
پایین
No Internet Connection